INFORMACJA O OPŁATACH ZA DUPLIKATY ŚWIADECTW I LEGITYMACJI SZKOLNYCH
Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. poz. 939 z późn.zm.). Duplikaty o których mowa wyżej, wydaje się na podstawie dokumentacji pedagogicznej znajdującej się w archiwum szkoły.
Szkoła wydaje duplikaty wyłącznie w przypadku utraty (zniszczenia, zagubienia) oryginału świadectwa lub legitymacji szkolnej.
W celu wystawienia duplikatu - należy złożyć:
Opłata za sporządzenie duplikatu świadectwa wynosi 26,00 zł
Opłata za sporządzenie duplikatu legitymacji szkolnej wynosi 9,00 zł
zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. 2018 poz.1044 z późn.zm.), którą należy wpłacić na rachunek bankowy szkoły.
Opłata za sporządzenie duplikatu nie podlega ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust.1 pkt 26
Jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w posiadaniu szkoły, duplikat świadectwa wydaje się nie później niż w terminie do 10 dni roboczych.
Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginalnego dokumentu.
Duplikat legitymacji szkolnej wystawia się nie później niż do 3 dni roboczych.