Ćwiczenia łączą interaktywne metody kształcenia, cyfrowe metody aktywizujące i treści w zakresie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, aby upowszechnić wykorzystywanie Otwartych Zasobów Edukacyjnych wśród nauczycieli szkół podstawowych. Jednocześnie kształtują one kompetencje społeczne i kompetencje uczenia się: umiejętność wyszukiwania i oceny informacji oraz efektywnej współpracy podczas wymieniania się materiałami, tworzenie nielinearnych notatek, kreatywność, umiejętność posługiwania się OZE i narzędziami z zakresu TIK, np. współdzielenie plików.
Ćwiczenia mają przeznaczenie zarówno dla uczniów jak i nauczycieli:
pozwalające na symulację przebiegu zajęć dodatkowych z zakresu programowania. Nauczyciel może dynamicznie dobierać ćwiczenia i pytania do uczniów w zależności od otrzymywanych wyników zajęć, w kontrolowanym środowisku w cyfrowym systemie pomiarowym.
to publikacje elektroniczne zawierające zbiór konspektów scenariuszy do prowadzenia zajęć warsztatowych dla uczniów z zakresu programowania obejmujących programowanie przy użyciu następujących narzędzi:
1. Nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej:
Lego WeDo 2.0 – zestaw bazowy 45300
2. Nauczanie w klasach 4-6 szkoły podstawowej:
Lego Mindstorms EV3 – zestaw podstawowy – Lego 45544
Lego Mindstorms EV3 – zestaw rozszerzający – Lego 45560
3. Nauczanie w klasach 7-8 szkoły podstawowej i/lub w klasach 1-3 gimnazjum:
Lego Mindstorms EV3 – zestaw podstawowy – Lego 45544
Lego Mindstorms EV3 – zestaw rozszerzający – Lego 45560
Lego EV3 – czujnik temperatury – Lego 9749
Lego EV3 – czujnik podczerwieni – Lego 45509
Lego EV3 – nadajnik podczerwieni – Lego 45508
Wszystkie wyżej wymienione materiały dostępne są dla każdego zainteresowanego na platformie e-learningowej eduRoom.